Nieuws

Nieuws? Hier stellen wij informatie beschikbaar over onze speerpunten, thema's en andere items die wij en onze partnerorganisaties van belang achten. Ook verwijzen wij door naar oorspronkelijke nieuwsbronnen waar meer informatie geraadpleegd kan worden.

Op de derde maandagavond van september 2017 organiseerde Stichting Burger onder de noemer 'Café Politiek' de Prinsjesnacht. Een verrassing voor Bert Brussen was dat hij de ‘Burgerprijs’, in ontvangst mocht nemen. De Burgerprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de persoon die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan één of meerdere van de doelstellingen die ook bij Stichting Burger centraal staan. Naast het in de schijnwerpers zetten en belonen van de winnaar geldt de Burgerprijs ook als aanmoediging voor het voorzetten van het goede werk in diens contact met de burgers, de doelgroep van Stichting Burger.

Stichting Burger kende dit jaar de Prinsjesnacht Burgerprijs 2017 toe aan de heer Bert Brussen (BB) met als motivatie:

- Dat BB zich als hoofdredacteur van The Post Online inzet voor de vrijheid van meningsuiting; een onmisbare aanwinst voor ons medialandschap en een broodnodige aanvulling, zeker ook omdat deze portal -onder zijn Messiaanse leiding- is uitgegroeid tot een bron van dwarse, maar altijd onderbouwde opinies;
- Dat BB wars van politieke correctheid, een welkom podium biedt aan opiniemakers die niet welkom zijn in de mainstream media, die ondertussen via TPO een miljoenenpubliek weten te bereiken.
- Dat BB hét bewijs is, dat het met een shockblogger als boegbeeld van de online pestgeneratie toch nog goed kan komen;
- Dat voor BB een mondige burger geen probleem, maar een aanwinst is;
- Dat BB beseft dat nepnieuws vooral wordt gekenmerkt door het verzwijgen van onwelgevallige feiten;
- Dat BB wakker is, als iedereen slaapt;
- Dat BB blij wordt van een goed feest, hard werken en de zon, waarmee hij zich een ware burger toont;
- Dat BB zijn motto “Voorbij het eigen gelijk” onvermoeibaar iedere dag waarmaakt;
- Dat BB als uitvinder zijn sporen verdiend heeft van wat hij noemt de 'Eerste Wet van Lucas’;
- Dat BB een onmisbare bijdrage levert en blijft leveren aan het in beweging houden en kleur brengen in een veranderend mediaklimaat in Nederland.

Ook in 2018 hoopt Stichting Burger de nacht voor Prinsjesdag weer op uw komst te mogen rekenen. Ga hiervoor naar het evenement Prinsjesnacht 2018 op