Nieuws

Nieuws? Hier stellen wij informatie beschikbaar over onze speerpunten, thema's en andere items die wij en onze partnerorganisaties van belang achten. Ook verwijzen wij door naar oorspronkelijke nieuwsbronnen waar meer informatie geraadpleegd kan worden.

"De man die sneller tekent dan een kabinet kan vallen."

Tijdens Prinsjesnacht kunt u genieten van de even verfrissende als spitsvondige vingervlugge Snelcartoonist Maarten Wolterink (1964) die instant komt tot de meest relevante politieke cartoons op de maandagavond voor Prinsjesdag. Maartens oeuvre is breed en cartoons van Maarten worden gepubliceerd op Joop.nl en o.a. in Het Leidsch Dagblad en vrijwel alle regionale dagbladen van HDC-Media. Maarten geeft workshops cartoontekenen en is een snelcartoonist die digitaal stand-up cartoons maakt tijdens sessies zoals Cafe Politiek

De vluchtelingen problematiek, bewindslieden, bureaucratie, zelfverrijking, oorlog, milieuvervuiling en ander leed zijn onderwerpen die hij graag in cartoons aan de kaak stelt.

De tekenaar woont en werkt in Leiden. Zijn website: