Dinsdag 12 mei 20:00 - 21:30, Studio Dudok

Verschillende politici moesten de afgelopen maanden vertrekken nadat hun integriteitskwesties breed waren uitgemeten in de media. Zijn politici minder integer geworden? Of is de journalistiek gewoon beter haar werk gaan doen? Aan de andere kant zien we dat journalisten worstelen met wat is toegestaan. Hoe ver mag je tegenwoordig gaan voor een scoop?

Een Politiek Café met Frits Bolkestein (oud-politicus VVD) en Marc Josten (onderzoeksjournalist) onder leiding van Catharina Rinzema en Arjen de Wit. Sharon Gesthuizen (Tweede Kamerlid SP) leest een column voor in de rubriek De Haagse Zeepkist.

Het Politiek Café wordt georganiseerd door het Montesquieu Instituut, Internationaal Perscentrum Nieuwspoort en ProDemos - Huis voor Democratie en Rechtsstaat.