Het Montesquieu Instituut organiseert op 30 oktober 2014 15:00 - 16:30 uur een symposium waarin de tussenbalans van Kabinet-Rutte II wordt opgemaakt. De titel van het symposium is als volgt: Symposium 'Halverwege? Tussenbalans kabinet-Rutte II'.

Het Symposium vindt plaats in de Campus Den Haag, Schouwburgstraat 2 te Den Haag (zaal: Auditorium).

Aanmelden is gratis en kan via dit aanmeldformulier.

De aankondigingstekst:

Kabinet-Rutte II wordt gekenmerkt als een minderheidskabinet. Het zoeken naar ad-hoc meerderheden om wetsvoorstellen door de Staten-Generaal te loodsen, leek de afgelopen jaren centraal te staan. In dit proces werd gezocht naar een constructieve oppositie met onder andere D66, de SGP en de ChristenUnie. Heeft dit geleid tot een degelijk minderheidskabinet of resulteerde het in politieke rommeligheid?

Kortom, hoe heeft kabinet-Rutte II het de afgelopen twee jaar gedaan? Tijdens dit symposium werpen Simon Otjes (wetenschappelijk medewerker DNPP), Aalt Willem Heringa (hoogleraar constitutioneel recht, UM) en Bert van den Braak (parlementair historicus, PDC) een terugblik op Rutte II vanuit verschillende wetenschappelijke perspectieven. Zo wordt de balans opgemaakt vanuit een politicologische, staatsrechtelijke en historische hoek waarbij vergelijkingen worden gemaakt met eerdere kabinetten.

Voor verdere informatie verwijs ik u door naar de site:
www.montesquieu-instituut.nl/symposium