Wat betekent conservatisme vandaag de dag? Is de scheiding tussen progressief en conservatief een scheiding tussen verschillende mensen, of een scheiding die dwars door ieder mens loopt? Op 26 mei, vanaf 20.00 uur, wordt dit onderwerp besproken in de Rode Hoed, in samenwerking met Filosofie Magazine.

Jongeren kiezen weer in groten getale voor het huwelijk, de seksuele moraal wordt strikter, kinderen moeten meer respect krijgen voor autoriteit en regelmatig klinkt de roep om een sterke leider. Werd een aantal jaren geleden elk conservatief geluid gemakkelijk terzijde geschoven, tegenwoordig lijkt het conservatisme een nieuwe, positieve invulling te krijgen, zeker onder jongeren.

Deze avond onderzoeken we op drie terreinen de terugkeer van autoriteit, regels, normen & waarden en conservatieve verlangens: in het gezin, in de politiek, en in de cultuur.

Met:

- psychologe en School of Life-docent Nienke Wijnants

- rechtsfilosoof Thierry Baudet

- publicist Herman Vuijsje

- zanger/muzikant Spinvis

Moderatie: Daan Roovers

Entree kosten zijn tussen de 7,- en 10,- euro en kunt u hier verkrijgen.

Blijf up to date op de site van de Rode Hoed.