Op 6 mei 2014 komen Europese professionals en kandidaten voor het Europees Parlement (EP) naar het Huis van Europa om het te hebben over de staat van Europa, met onderwerpen als; Democratie, Werkgelegenheid&Welvaart, 'Act, React, Impact' (de EP campagneslogan) en hoe er door middel van Lobbyen meer uit Europa kan worden gehaald. Bekijk het facebook-evenement om op de hoogte te worden gehouden van de laatste nieuwtjes en schrijf je in via deze link!

In lijn met de campagne ‘Act, React, Impact’ van het Europese Parlement en in aanloop naar de Europese verkiezingen mei, organiseren wij een evenement (op 6 mei) samen met Stichting Burger, Critical Productions (film) en de Haagse Brug in het Huis van Europa (Korte Vijverberg 6, Den Haag).

Het evenement zal voornamelijk bestaan uit gastsprekers en opvolgend een debat tussen EP- kandidaten.  Er zullen 4 onderwerpen besproken worden, elke ronde één.  Elke ronde bestaat er de mogelijkheid om vragen uit het publiek, en dus van stemmers, te beantwoorden.

Als inleiders voor de 4 onderwerpen geven de volgende sprekers ‘acte de présence’:

Thierry Baudet, Journalist

Bob van Den Bos, Oud EP-er (D66) en auteur

Chris Aalberts, Mediadoctor

Wytze Russchen, Lobbyist

Bovenstaande inleiders hebben recent gepubliceerd of doen dat in de komende weken.

De onderwerpen voor de bijeenkomst zullen zijn:

Democratie

Money & Employment

Act, React, Impact

Haal meer uit Europa / 'Europe, a far from my bed show?'

De eerste twee onderwerpen zullen in het eerste Nederlandstalige deel besproken worden (13-15 uur) en zal begeleid worden door gespreksleider Wouter Booij. De andere twee onderwerpen zullen in het Engels behandeld worden (15-17 uur) en dat onderdeel staat onder begeleiding van Pam Evenhuis.

Wilt u erbij zijn? Plaatsen zijn beperkt, dus schrijf u snel in via de volgende link!