Zaterdag 29 maart bestaat de grondwet precies 200 jaar. Iedereen is van harte uitgenodigd om deze bijzondere dag te komen vieren in Den Haag tijdens het Grondwet Festival: een dag vol feest, kijkjes achter de schermen en allerlei speciale activiteiten.

Tijdens het Grondwet Festival zijn er veel verschillende activiteiten die met onze grondwet te maken hebben. U kunt een kijkje achter de schermen nemen bij:

Catshuis

Trêveszaal

Eerste en Tweede Kamer

Kabinet van de Koning

Vredespaleis

In totaal doen meer dan 60 instellingen en organisaties mee. Er is de hele dag door een speciaal programma geschikt voor jong en oud.

Buitenactiviteiten

Ook buiten gebeurt van alles. Het programma is van 10.00 tot 17.00 uur. Op het Plein, rond de Hofvijver en op het Korte en Lange Voorhout zijn activiteiten zoals riddertoernooien, workshops en demonstraties van bijvoorbeeld de Koninklijke Landmacht. Op de Hofplaats kunt u het hele gebied vanuit de hoogte bekijken met een ritje in de Skywatch.

Het festival is gratis. Alle details zijn hier te vinden.

200 jaar Koninkrijk

Het Grondwet Festival wordt georganiseerd door het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk samen met het Haags Comité 200 jaar Koninkrijk en de gemeente. Het is het 2de nationale evenement van het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk.

De start van de viering van 200 jaar Koninkrijk was 30 november 2013 met de landing van prins Willem Frederik in Scheveningen. De viering 200 jaar Koninkrijk loopt tot en met 26 september 2015. Klik hier voor meer informatie.