Is de Grondwet een baken voor de Nederlandse samenleving die een veilige koers biedt, of moet onze Grondwet juist als ballast worden beschouwd die noodzakelijke vernieuwing in de weg staat? Deze vragen komen op vrijdag 28 maart 2014 aan de orde tijdens een symposium georganiseerd door het Montesquieu Instituut in samenwerking met het Nationaal Comité 200 jaar Koninkrijk der Nederlanden. Tijdens het symposium zal tevens de finale van de GrondwetStrijd plaatsvinden, die de Academie voor Wetgeving in samenwerking met het Nationaal Comité heeft georganiseerd.

Datum en tijdstip: vrijdag 28 maart 2014, 13:15 uur
Locatie: Oude Zaal van de Tweede Kamer der Staten Generaal, Binnenhof 1a, Den Haag
Toegang: gratis, maar aanmelden verplicht

- Welkomstwoord dagvoorzitter
- Presentatie vijf finalisten GrondwetStrijd 'Volstaat onze Grondwet nog na 200 jaar?'
- Vier inleidingen over het thema 'De Grondwet: baken of ballast?' vanGeerten Boogaard (Leiden), Patricia Popelier (Antwerpen), Joost Sillen (Nijmegen) en Wytze van der Woude (Maastricht)
- Pauze
- Bekendmaking winnaar GrondwetStrijd door juryvoorzitter Joop van den Berg
- Reflectie door Ernst Hirsch Ballin
- Discussie
- Afsluiting met daarna borrel

Aanmelden
Aanmelden is niet vrijblijvend. Wij rekenen op uw komst. Bent u verhinderd, dan graag doorgeven via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. . Aanmelden kan via het aanmeldformulier.

Meer informatie
Voor meer informatie over de conferentie kan contact worden opgenomen met Careljan Rotteveel Mansveld of Liesbeth Weijs van het Montesquieu Instituut via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. of 070-3630105.