Uw Donatie

Stichting Burger is een erkende ANBI instelling en sinds september 2009 is Stichting Burger erkend als “ANBI”
instelling vanwege het wetenschappelijke en tot algemeen nut beogende karakter.

• Daarmee hoeft onze organisatie geen successierecht of schenkingsrecht te betalen over erfenissen en
    schenkingen die de ANBI ontvangt voor het algemeen belang en zijn uitkeringen van onze kant vrijgesteld
    voor het recht van schenking.
  • Ook kunt u als donateur giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken
    (uiteraard binnen de daarvoor geldende regels).

Schenkingsvormen

Stichting Burger biedt u de keuze uit verschillende vormen van schenking. Maar welke vorm u ook kiest, iedere gift is fiscaal aftrekbaar. Stichting Burger is door de belastingdienst aangemerkt als een ‘ANBI’ (Algemeen Nut Beogende Culturele Instelling). Daarmee is de fiscale aftrekbaarheid voor u optimaal. Stichting Burger is vrijgesteld van schenkbelasting en erfbelasting. Met ingang van 2012 kunnen schenkingen aan Stichting Burger door de komst van de Geefwet verhoogd worden afgetrokken voor de inkomstenbelasting.

Stichting Burger is een ANBI en stelt het bijzonder op prijs als u een schenking of donatie overweegt. Overweegt u Stichting Burger financieel te ondersteunen? Raadpleeg dan onderstaande richtlijnen of neem telefonisch contact met ons op via 070 – 383 71 59. Ook kunt u ons een verzoek sturen via Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. . Wij nemen dan contact met u op.

Hoe regelt u uw schenking?

U kunt uw gift per bank overmaken of via iDeal

Onze gegevens:

• Stichting Burger
  • Rekeningnummer: NL64 INGB 0672 4835 72 (ING bank Den Haag)
  • Handelsregister: Den Haag, 27291686
  • BTW Nummer: NL8169.63.691.B01
  • KVK Nummer: 27291686
  • Klik hier om met iDeal te betalen

Periodieke Schenking - Betaal netto hetzelfde

Ook is het mogelijk om een periodieke schenking voor een vaste periode te doen om een financieel fundament voor onze stichting te verzorgen. Een Lijfrenteschenking is zonder drempelbedrag aftrekbaar. Afhankelijk van iemands inkomen is het mogelijk minstens veertig maar wellicht meer dan vijftig procent van een gift af te trekken. Overweegt u dus een extra schenking te doen, dan blijkt de belastingdienst u en ons tegemoet te komen. Schenkingen aan onze stichting dienen namelijk zoals dat heet ‘het algemeen nut’, en zijn dus fiscaal aftrekbaar.

Keurmerk - CBF

Stichting Burger heeft het CBF kenmerk niet aangevraagd. De reden hiervoor zijn de relatief hoge (jaarlijkse) kosten die op dit moment nog niet verantwoord worden geacht gezien de draagkracht van onze organisatie. Wel menen wij te voldoen aan alle voorwaarden, daarmee is ook rekening gehouden bij de notariële oprichting. Bezoek voor meer informatie over de voorwaarden en tarifering het CBF: http://www.cbf.nl.

Contact - Adressering

Uiteraard kunt u ook eerst contact met ons opnemen voor aanvullende informatie. Ons kantooradres is Riviervismarkt 5, 2513 AM te Den Haag. Post kunt u versturen naar Postbus 474, 2501 CL Den Haag