Lege winkelpanden, uitgestorven kantoren. Het is treurig gesteld met de vastgoedbranche en bijna elke gemeente heeft er last van. Wat is de rol van de gemeente bij de transformatie van deze onverhuurbare en onverkoopbare panden? Hoog tijd om van gedachten te wisselen over kansen en oplossingen. Het BB Vastgoeddebat vindt plaats op donderdag 20 juni vanaf 12.30u in Stadstheater De Kom in Nieuwegein.

Op steeds meer plekken in Nederland doemen leegstaande winkels en kantoren op. Behalve dat vastgoedbeleggers en -eigenaren het voelen in hun portemonnee, lijdt de aanblik van de publieke ruimte er ook ernstig onder. Lege en afgeplakte vitrines verhogen de sfeer in het centrum bepaald niet, zoals ook verlaten kantoorgebouwen wijken een desolate indruk geven. Ongewis is of het dieptepunt is bereikt.

Je kunt je nu aanmelden via de website van het Binnenlands Bestuur.