Binnen 24 uur is het dan eindelijk zo ver. "De dag dat je wist die zou komen", volgens het officiële Koningslied, is dan eindelijk hier. Om 13:55 zal het aanstaande koningspaar, vanaf het Koninklijk Paleis op de Dam, vertrekken richting de Nieuwe Kerk voor de beëdiging en inhuldiging. Deze ceremonie zal plaatsvinden tijdens de zogeheten: Verenigde Vergadering der Staten-Generaal. De koning zal een toespraak houden en de eed afleggen. Aansluiten houdt de voorzitter van de Verenigde Vergadering der Staten-Generaal, mr. G.J. de Graaf, ook een toespraak. Daarna zal hij de inhuldigingsverklaring afleggen. De leden van de Eerste en Tweede Kamer zullen daarna hoofdelijk de eed of de belofte afleggen. Dit geldt ook voor de gedelegeerden van de Staten van Aruba, Curaçao en Sint Maarten. Dit allemaal zal worden gehouden van 14:00 tot 15:30 uur. Bent u er klaar voor?