Het is bijna zover, binnen 24 uur van nu zal Koningin Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau na 33 jaar koningschap abdiceren.

De officiële ceremonie zal plaatsvinden in de Mozeszaal van het Koninklijk Paleis op de Dam. Volgens de planning zal de abdicatie zich voltrekken van 10:00 tot 10:30 uur. Aanwezig zijn onder andere de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer, de Rijksministerraad en leden van de Koninklijke Familie. De koningin ondertekent de zogeheten: Akte van Abdicatie, die wordt voorgelezen door de directeur van het Kabinet der Koningin. Na deze ceremonie zal de dan getitelde Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden een toespraak houden op het balkon aan de Dam van 10:30 tot 10:50. Bent u er ook bij?