Op zaterdag 27 april van 14:00 tot 16:00 uur organiseert Democratie in Debat (DID) een debat over het functioneren van de Nederlandse monarchie genaamd "De Monarchie: nu en in de toekomst" in de Centrale Bibliotheek, gelegen aan het Spui 68 te Den Haag. Het bijwonen van dit debat is gratis, aanmelden is echter wel gewenst.

Hoe functioneert de Nederlandse monarchie in vergelijking met andere koningshuizen in Europa? Wat is de rol van de monarchie in Nederland, nu en in de toekomst? Een debat met koningshuis experts en journalisten uit binnen- en buitenland, zoals:

Reinildis van Ditzhuyzen (historica, schrijfster en koningshuisdeskundige)

Anton van Hooff (historicus en republikein)

Steven Adolf (journalist en kenner van Spaanse monarchie)

Geraldine Coughlan (journalist en kenner van Britse monarchie)

Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar de website van Democratie in Debat.