Afgelopen vrijdag hadden wij al bericht over de opening van het vernieuwde Rijksmuseum door koningin Beatrix (zie hier). Het Rijksmuseum noemde de opening een ‘goede eerste dag’ met maar liefst 13.500 bezoekers. Deze drukte is niet zo gek, want de entree was gratis.

Gelukkig was het niet zo druk dat mensen urenlang in de rij moesten blijven staan. Er hing een goede, opgewekte sfeer en het museum is dik tevreden, aldus een woordvoerder van het Rijksmuseum. Wilt u het Rijksmuseum bezoeken nu het wellicht wat rustiger is dan kunt u hier kaarten bestellen.

Bronnen:
Nu.nl
Rijksmuseum

Dit bericht is geschreven door Stefan Zuierveld, stagiair bij Stichting Burger en partners. Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en is bedoeld om te informeren en eventueel om een discussie tot stand te brengen.