Elke eerste vrijdag van de maand wordt vanaf 15.00 uur (vanaf 14.45 uur ontvangst) een bijeenkomst van het Kennislab voor Urbanisme gehouden. Daarbij staat centraal op welke manier de stad ‘fit en vitaal’ kan worden gehouden vanuit verschillende invalshoeken. Klik hier om je aan te melden, het programma van april in te zien (Hoe-lezing over de welstandsnota anno 2013 – door dorpsbouwmeester Johan Galjaard) en te kijken waar het is.

De opzet van deze maandelijkse Kenniscafé is tweeledig:
1. Een partner zal vertellen hoe de stad fit en vitaal kan worden gehouden (bijvoorbeeld door wat hij/zij zelf doet of wat er in zijn/haar stad gebeurt) of nodigt iemand daarvoor uit. De bedoeling is dat men hiervan leert en er vervolgens een discussie ontstaat.
2. Een borrel om na te praten en elkaar beter te leren kennen.

Dit gaat verder dan alleen de ruimtelijke ordening van de stad. Door de huidige economische ontwikkelingen samen met de krimp in grensgebieden is groei niet meer een vanzelfsprekendheid. Dit heeft onder andere fysieke, sociale en economische raakvlakken. De stad dient een leefbare omgeving te zijn waar inwoners kunnen werken, wonen en recreëren. Met andere woorden, een integrale aanpak is nodig om de stad fit en vitaal te houden.

Bron:
Kennislab voor Urbanisme