Vandaag is de internationale viering van de wereldwaterdag (WWD). Deze staat in het teken van 'samenwerking'. Nederland is dit jaar gastland. Derhalve komen kopstukken van de Verenigde Naties (VN, maatschappelijke (jongeren)organisaties, regeringen en de private sector naar Nederland.

Kortom, iedereen die kan meepraten over het belang van samenwerking op het gebied van water en de duurzame ontwikkeling hiervan om vrede te behouden. Het thema 'Water Samenwerking' is niet zomaar gekozen. De VN heeft dit jaar uitgeroepen tot het internationale jaar van samenwerking op het gebied van water. Erg belangrijk aangezien drinkwater een eerste levensbehoefte is die nog in te veel landen erg schaars is.

Bron:
Wereldwaterdag.nl

Dit bericht is geschreven door Stefan Zuierveld, stagiair bij Stichting Burger en partners. Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en is bedoeld om te informeren en eventueel om een discussie tot stand te brengen.