Deze maand is er meer consumentenvertrouwen ten opzichte van februari 2013. Het vertrouwen is met drie procentpunten gestegen naar -41. De facto is het consumentenvertrouwen nog erg laag. In februari was het consumentenvertrouwen met -44 het laagste sinds de economische crisis. Dat krabbelt nu enigszins weer een beetje op. In januari was dit nog -35.

Vorige week bleek nog uit de gegevens van het CPB dat de Nederlanders de toekomst erg somber inzien. Dat is vooral te wijten aan de ontwikkelingen op de huizenmarkt. Opmerkelijk is dat de Nederlanders na de Grieken komen wat betreft het snelst verliezen van het consumentenvertrouwen sinds het uitbreken van de economische crisis in 2008.

Bron:
Nu.nl (20 maart 2013). Consumenten iets minder negatief.

Dit bericht is geschreven door Stefan Zuierveld, stagiair bij Stichting Burger en partners. Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en is bedoeld om te informeren en eventueel om een discussie tot stand te brengen.