Op woensdag 20 maart zal er van 15:00 tot 17:00 uur de boekpresentatie van: De politiek van de Euro, Biografie van een kwetsbare munt worden gehouden in het Nutshuis aan de Riviervismarkt nummer 5, te Den Haag. Na een column door FD-verslaggever en columnist Martin Visser, zal het eerste exemplaar worden uitgereikt aan Jeroen Dijsselbloem, minister van Financiën en voorzitter van de Eurogroep.

De politiek van de euro is een kritische analyse van de eurocrisis, geschreven door ingewijden. Wat zijn de oorzaken, de gevolgen en de oplossingen van de meltdown? En vooral: hoe kunnen we voorkomen dat zoiets opnieuw gebeurt?

Over de rol van de Europese Centrale Bank, de nieuwe toezichtunie, een sociaal Europa, en hoe de EU zich uit de crisis kan groeien. Over de democratische dilemma's van de muntunie, de weeffouten van het Verdrag van Maastricht en het drama genaamd Griekenland.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar de website van het Wiardi Beckman Stichting