Op 15 maart zal er een publieksbijeenkomst worden gehouden in het huis van Europa, aan de Korte Vijverberg 5/6 in Den Haag. Deze bijeenkomst zal in het teken staan van the European Year of the Citizens Alliance (EYCA). Het programma zal worden gehouden van 13:30 - 17:00 uur.

Het EYCA Nederland organiseert op die dag een platform voor alle maatschappelijke organisaties om 2013 tot een succesvol jaar van de burger te maken. Om dit te bewerkstelligen zal er op die dag worden gewerkt aan een zinvolle agenda van de burgers. Deze agenda zal concrete aanbevelingen aan Europese en nationale regeringsleiders voordragen zodat burgers beter worden betrokken bij het bestuur en besluitvorming, en burgers meer instrumenten in handen krijgen om te participeren in besluitvormingsprocessen en deze processen te controleren.

Om het gedetailleerde dagprogramma te bekijken, en om uzelf aan te melden voor dit evenement verwijzen wij u graag door naar de website van Netwerkdemocratie.