Op 18 april zal in Utrecht de Pluk kennisdag 2013 worden gehouden. Dit evenement staat in het teken van de transitie van verzorgingsstaat naar een participatie samenleving  waarin burgers eigen initiatief nemen tot sociale duurzaamheid in de samenleving. Deze kennisdag bestaat uit twee sessies, een ochtend en een middag programma.

In de ochtendsessie zullen succesvolle burgerinitiatieven en hernieuwd vakmanschap uitgebreid onder de aandacht worden gebracht. Daarnaast zal er ook worden gesproken door ervaringsdeskundigen zoals Dorine Manson (VluchtelingenWerk Nederland) en Sharona Ceha (Urgenda) over de maatschappelijke betekenis van deze nieuwe maatschappelijke beweging.

De tweede sessie, die in de middag zal worden gehouden, staan inspirerende praktijkvoorbeelden centraal. De thema's hiervan zijn: wonen, zorg, welzijn. arbeidsmarkt, onderwijs en stedelijke landbouw.

Voor meer informatie over de exacte locatie, de deelnamekosten, de parallel sessies, etc. kunt u terecht op de website van Rosta.