Internationale vrouwendag is in 1978 officieel erkend door de Verenigde Naties als actiedag voor vrouwenbewegingen. Deze dag valt jaarlijks op 8 maart. Op internationale vrouwendag wordt teruggekeken naar de positie van de vrouw door de jaren heen, de hedendaagse verschillen tussen vrouwenrechten in de wereld, en de emancipatie van de vrouw in de samenleving.

In Den Haag zal op 8 maart in het Atrium een speciaal avondvullend programma worden gehouden. Het thema van dit jaar is Vrouw en Vrede, met als idee dat vrouwen zich alleen kunnen ontplooien en participeren in een omgeving waar vrede heerst. De toegang tot dit evenement is gratis. Voor meer informatie over het programma en om uzelf aanmelden kunt ut terecht op de website van de gemeente Den Haag.

Dit bericht is geschreven door Ramon Serier, stagiair bij Stichting Burger en partners. Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en is bedoeld om discussie tot stand te brengen.