Er is de afgelopen maanden al meer geschreven over de Superprovincie (de combinatie tussen Flevoland, Utrecht & Noord-Holland). Het is daarom misschien wel interessant om nog eens de voorgaande opties van provinciale fusies te bespreken.

Zo is er in het verleden gesproken over een Randstad provincie & een Noordelijke provincie. Hier volgt een overzicht van hoe deze provincies zouden zijn gevormd:

Deze Randstad provincie fusie zou hebben ingehouden dat: Nood-Holland, Zuid-Holland, Flevoland & Utrecht zouden fuseren.

De Noordelijke provincie fusie zou hebben ingehouden dat: Groningen, Friesland en Drenthe zouden fuseren.

Dit bericht is geschreven door Bob Deelen, stagiair bij Stichting Burger en partners. Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en is bedoeld om discussie tot stand te brengen.