Het Europees Parlement Informatiebureau Nederland nodigt jullie uit voor het Sacharov Studentendebat! Dit vindt plaats op 15 november a.s. in het Humanity House in Den Haag. Tegen de achtergrond van de Sacharov prijs zullen er vier pittige debatrondes gevoerd worden over ontwikkelingssamenwerking. Europarlementariërs Marietje Schaake (D66) en Thijs Berman (PvdA) gaan met elkaar en met jou in debat over dit onderwerp waarbij de begrippen Europa en mensenrechten centraal staan. Overige sprekers zijn Pepijn Vloemans (GroenLinks), Lieke Smits (Rood) en Jarico Vos (JOVD). Het belooft dus een interessant debat te worden!

Moet Europa ontwikkelingshulp bieden aan landen waar mensenrechten worden geschonden? Is ontwikkelingshulp een Europese of nationale aangelegenheid? In hoeverre leidt ontwikkelingshulp tot structurele verbetering van de ontwikkeling van een land?

Debatteer je mee? Toegang is gratis. Wel graag even aanmelden.